שגית משולם מומחית לניתוחי הגדלה והקטנת חזה

לפגישת יעוץ אישית:

    Dr. SAGIT MESHULAM

    שחזור שד בעזרת שתלי סיליקון

    שחזור שד בעזרת שתלי סיליקון לאחר ניתוח כריתת שד מלאה? קיימים שני מסלולים עיקריים לשחזור שד, שחזור עם שתלי סיליקון או שחזור בעזרת רקמות עצמיות של האישה. חשוב להתאים את סוג הניתוח על פי צרכי האישה ומבנה גופה. שחזור בעזרת שתלי סיליקון, מתאים לנשים שלא עברו טיפולי הקרנות וכמו כן לנשים רזות יחסית, עם שד שאינו גדול באופן יחסי.


    מידע והסבר על שחזור שד בעזרת שתלי סיליקון בשלב אחד

    כיום, מרבית שחזורי השד הם מיידיים כלומר נעשים כבר בזמן ניתוח הכריתה בניתוח משולב של כירורג השד עם הפלסטיקאי. הפלסטיקאי מסמן את החתך הניתוחי בתאום עם כירורג השד דרכו ירוקן השד מתוכנו. יתכנו מספר אפשרויות לחתך הניתוחי כתלות בשיקולים אונקולוגים ואסתטיים. עם סיום ריקון השד מתוכנו ימלא הפלסטיקאי את מעטפת העור הנותרת בשתל סיליקון.

    שתל הסיליקון עשוי להיות מתחת לשריר או מעל לשריר. לכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות ויש להתאימה לכל אישה בהתאם לגודל וצורת השד וכן לשיקולים האונקולוגים. בזמן השחזור אנו משתמשים ברשת ביולוגית נטולת תאים המכילה סיבים של רקמת חיבור ונקראת  ACELLULAR DERMAL MATRIX או בקיצור ADM. הרשת הזו יכולה להיות ממקור הומאני, או ממקור של בע"ח (חזיר או עגל). הרשת הביולוגית היא גמישה ותפקידה לעטוף את שתל הסיליקון מתחת לעור. גמישותה מאפשרת את הכנסת שתל הסיליקון כבר בניתוח הכריתה. יחודה של הרשת הוא בכך שהיא נטולת תאים ולכן הגוף אינו דוחה אותה. יתרה על כך, תאים המייצרים כלי דם ורקמת חיבור של האשה עצמה נכנסים אט אט לרשת ומאכלסים אותה כך שתוך זמן קצר הרשת הופכת להיות חלק בלתי נפרד מגוף האשה.

    ניתוח לכריתה ושחזור שד נעשה תחת הרדמה כללית ומשכו בדרך כלל כשלוש שעות לכריתה ולשחזור ביחד. לאחר הניתוח האשה נותרת באשפוז כשני לילות בממוצע ולאחר מכן משתחררת לביתה.

    בזמן השחזור אנו משאירים נקז. הנקז הוא צינורית שתפורה אל העור ותפקידה לנקז נוזלים מאיזור הניתוח לבקבוקון קטן המחובר לקצה שלה. הנקז נשאר בין שבוע לשבועיים כתלות בכמות ההפרשה היומיומית והוא מוסר במרפאה.

    את צפויה להתעורר מניתוח הכריתה והשחזור עם חזייה מיוחדת שמולבשת בסופו של הניתוח ועליך להשאר עם החזיה הזו יום ולילה למשך חודש ימים.

    פעילות גופנית מאומצת, הרמת משאות כבדים וחזרה מלאה לשגרה בדרך כלל מתאפשרת אחרי חודש ימים.

     

     

    תמונות לפני / אחרי

    שחזור שד בעזרת שתלי סיליקון הנעשה בשני שלבים

    שחזור שד בשני שלבים מתאים בדרך כלל לשני מצבים:

    • לנשים שעברו כריתת שד בעברן וכעת הן מעוניינות בשחזור שד (בתנאי שלא עברו טיפולי קרינה בעבר).
    • נשים שעוברות כריתה ושחזור שד בו זמנית, והן בעלות שד קטן יחסית, אשר אין בו מספיק עודפי עור ליצירת שד בגודל הרצוי.

    כיצד מתבצע ניתוח לשחזור שד בשני שלבים?  בניתוח הראשון מוכנס לאזור שמתחת לשרירי החזה והעור, מותחן רקמות (מעין בלון ריק), אותו מנפחים בהדרגה בשבועות שלאחר הניתוח. תפקידו של מותחן הרקמות, הוא למתוח את עור השד ולאפשר בסוף התהליך הכנסה של שתל סיליקון קבוע.

    לאחר הכנסת המותחן סוגרים את העור, בתפרים אשר אינם נראים ונספגים עם הזמן. לאחר כשבועיים מזמן הניתוח, מגיעה המטופלת למרפאה על מנת לנפח את המותחן בפעם הראשונה, מים פיזיולוגים מוזרקים אל המותחן דרך פומית קטנה הנמצאת תחת העור. הליך הנמשך מס' דקות ואינו כרוך בכאב כלשהו.

    הליך הניפוח, מתבצע אחת לשבוע- שבועיים עד שמגיעים לגודל הרצוי והמתאים למבנה הגוף ובהתאם לגודל השד הקיים. עם ההגעה לנפח הרצוי כדאי להמתין כשלושה חודשים במצב המתוח כך שבדרך כלל לאחר כששה חודשים בממוצע מתבצע הניתוח השני של החלפת מותחן הרקמות בשתל סיליקון קבוע. הליך זה מתבצע בעזרת ניתוח קצר ובאותו הזמן גם מתבצע שחזור פטמה, ובאם הצורך גם התאמה של השד השני, לצורך סימטריה (הרמה או הגדלה של הצד השני).

    כיצד מתבצע שחזור פטמה?

    נשים העוברות כריתה של השד עם הפטמה יכולות לעבור שחזור פטמה מספר חודשים לאחר שחזור השד. שחזור הפטמה הוא  למעשה ניתוח קצרצר בהרדמה מקומית שבו אנו מרימים פיסת עור קטנה מעור השד, בדיוק במקום שבו נרצה למקם את הפטמה. פיסת העור הזו מעוצבת בצורה תלת מימדית שתקנה לה צורת פטמה. כדי לשחזר את הפטמה גדולה מעט מהצד השני כיון שהיא נוטה להתכווץ בחודשים הראשונים לאחר הניתוח.   העטרה הכהה משוחזרת בדרך כלל בקעקוע המתבצע על ידי מקעקעת רפואית המתמחה בסוג זה של טיפולים, בדרך כלל כשלושה חודשים לאחר שחזור הפטמה.

    מטופלות ממליצות

    גם אני התאהבתי בדר' שגית משולם! מסבירה בגובה העיניים בסבלנות רבה, רגישה מאוד ואפשר לדבר ולהתלבט איתה ב"שיח נשים" ומעל הכל, מקצוענית!!! ובעלת ידי…

    תודה רבה שהענקת לי פנים יפות יותר מאז הניתוח אני מרגישה צעירה יותר אנשים אשר יקרים לליבי נותנים לי מחמאות.. ושוב תודה לך, תודה גדולה…

    ברצוני לפרגן לד"ר שגית על המקצועיות ,האכפתיות ,ההקשבה לצרכיי. תמיד התקבלתי במאור פנים במרפאה ע"י סמדר המקסימה והחייכנית. וכמובן הפנים מדברות בעד עצמן!! השינוי משמעותי אבל…

    ARCTICLES

    יכול לעניין אותך גם...