שגית משולם מומחית לניתוחי הגדלה והקטנת חזה

לפגישת יעוץ אישית:

    Partial mastectomy and oncplasty

    כריתה חלקית – אונקופלסטיקה

    הוצאת גוש מהשד יכולה להותיר עיוותים משמעותיים בצורת השד והבדלים ניכרים בין שני השדיים. במצבים בהם הגוש המוסר הוא גדול ביחד לרקמת השד הנותרת או במקרים בהם הגוש הוא במיקום בעייתי, עירובו של פלסטיקאי בתהליך צפוי למנוע את העיוותים הצפויים ובמקרים רבים אף לתת לשד צורה טובה יותר מזו שהייתה טרם הכריתה.


    טרם הניתוח

    בפגישה הראשונה טרם הניתוח דר' משולם-דרזון תעבור עימך על פרטי המחלה וצורות הכריתה והשחזור המתאימות למקרה האישי שלך.

    זכרי להביא עימך את כל הטפסים הרפואיים הרלוונטים- יעוץ הכירורג, יעוץ האונקולוג ובדיקות ההדמיה. גודל הגידול ביחס לשד, דרגת הגידול ומיקומו בשד, הצורך העתידי בהקרנות או הקרנות שבוצעו בעבר, קיום בלוטות נגועות, גודל השד ודרגת הצניחה שלו, הם כולם פרמטרים חשובים בהחלטה לגבי כריתה חלקית (כריתה משמרת שד) לעומת כריתה מלאה וסוג ההתערבות השחזורית המומלצת למקרה היחודי שלך.

     

    תהליך הניתוח

    ניתוח מסוג זה מחייב מידה רבה של יצירתיות והתאמה של הניתוח למקרה הספציפי- לגודל הגידול, למיקומו על גבי השד, לגודל וצורת השד ולמבנה הגוף של האשה. לכן יש צורך במעורבות מוקדמת של הפלסטיקאי מיד לאחר האבחנה וההחלטה בדבר הניתוח. ההתערבות של הפלסטיקאי בזמן כריתה של גוש מהשד יכולה להיות בשני אופנים:

    עיצוב מחדש של רקמת השד הנותרת – במצבים בהם השד אינו קטן מדי (CUP B גדול ומעלה), בד"כ ניתן להוציא את הגוש ולהשתמש בטכניקות הלקוחות מתחום ניתוחי הרמה והקטנת שדיים ע"מ לעצב מחדש את רקמת השד הנותרת ולהקנות לשד מראה מעוצב ומורם יותר. הצלקות המתקבלות הן בד"כ בדומה לניתוח הרמת שדיים אסתטי: צלקת סביב העטרה וצלקת היורדת מתחתית העטרה לכיוון הקפל התת שדי.

    תוספת נפח לשד – במצבים בהם השד קטן (CUP B קטן ומטה) אין די רקמת שד שתשאר לאחר הוצאת הגוש לצורך עיצוב השד מחדש ויש צורך בתוספת של נפח לשד. אינני ממליצה על תוספת נפח בדמות של שתל סיליקון בזמן הוצאת הגוש כיון שההקרנות הצפויות לאחר הניתוח יעוותו את צורת השד במידה רבה בגלל שתל הסיליקון. ההמלצה היא להביא את הרקמה החסרה מאיזורים הסמוכים לשד- מתחת לשד או מהאיזור שבין השד לגב.

    ניתוח השד השני – לאחר הוצאת הגידול מהשד האחד וסיום עיצובו של השד, בד"כ יש צורך לבצע ניתוח אסתטי של הצד השני על מנת להגיע לסימטריה מלאה. הניתוח יכול להיות הגדלת השד השני, הקטנה שלו או הרמה שלו. ניתוח השד השני יכול להתבצע כבר בניתוח הוצאת הגידול והאונקופלסטיקה או בשלב מאוחר יותר, מספר חודשים לאחר סיום ההקרנות.

    החלמה לאחר הניתוח

    תהליך ההחלמה מהניתוח הוא בדומה לכל ניתוח אסתטי אחר של השדיים. יחד עם זאת יש לזכור כי טיפולי ההקרנות הניתנים בד"כ לאחר הניתוח עשויים להביא לריפוי איטי יותר של המקום.

    מייד לאחר הניתוח תולבשי בחזיית ספורט תומכת. ע"ג הצלקת תהיה חבישה עדינה. אין להרטיב את המקום במשך יומיים. לאחר מכן ניתן להסיר את החזיה ולהתרחץ על גבי הפלסטרים הקטנים שמונחים על הצלקת.

    מייד לאחר הניתוח השד עדיין בצקתי ונפוח במקצת. הנפיחות עשויה לגרום לתחושה ירודה בפטמה וע"ג עור השד. מרבית הנפיחות חולפת כעבור ששה שבועות והתחושה חוזרת למצב הרגיל.

    מומלצת חופשת מחלה לשבוע-עשרה ימים לאחר הניתוח ע"מ שתוכלי לנוח ולהחלים מהר, מה שיתרום להשגת תוצאות אידיאליות. בשבוע הראשון יש להמנע מלהרים את הזרועות מעבר לגובה הראש וכן להמנע מנהיגה. אם יש לך ילדים קטנים דאגי מבעוד מועד לעזרה בטיפול בהם בשבוע הראשון לאחר הניתוח.

    עליך להשאר עם חזיית הספורט לכל היממה למשך ששה שבועות. תוכלי לחזור לשגרת יומך שלך תוך שבוע עד עשרה ימים אך עליך להמנע ממאמץ גופני משמעותי או מהרמת חפצים כבדים למשך ששה שבועות.

    סיכונים בכריתת שד חלקית

    כל ניתוח כרוך בסיכון מסויים לסיבוכים. בחירה במנתח שד ובפלסטיקאי המנוסה בסוג זה של ניתוחים הוא המפתח להפחתת הסיבוכים במידה משמעותית.

    • דימום וזיהום שעשוי לגרום לצלקות להתרחב.
    • החלמה איטית וירודה של הצלקות .
    • פטמות שאינן שוות במיקומן ע"ג השד.
    • ירידה בתחושה בפטמות (בד"כ זמני בלבד).

    סיבוך מאד נדיר הוא כאשר הפטמה והעטרה לא מקבלות די אספקת דם. במצב שכזה יהיה צורך להביא לאיזור עור ממקום אחר בגוף במקומן.

    הסיבוכים הם רבים יותר בנשים מעשנות וסכרת. חל איסור חמור לבצע את הניתוח הזה בזמן עישון פעיל.

    במידה ונמצא בבדיקה פתולוגית כי הגידול לא הוצא בשלמות בזמן הניתוח, יש צורך לנתח המקום בשנית. במצבים מסויימים לא ניתן לבצע כריתה חוזרת של הגוש וההמלצה היא לבצע כריתת שד מלאה.

    מטופלות ממליצות

    שגית הנפלאה! תודה! תודה על התמיכה המקצועית, האדיבה והסבלנית. השליחות כשאת מגיעה ממנה לטפל בבנאדם נגעה לליבי, ולכל מי שמכיר אותך. המקצועיות שלך ותשומת הלב… "

    שגית היקרה, תודה מקרב לב על הטיפול המסור, החיוך הרחב, האופטימיות שנטעת בי, הליווי הצמוד לכל אורך הדרך. שזה ממש לא מובן מאליו. אני רוצה… "

    ישר שהגעתי למרפאה והכרתי את ד"ר משולם וסמדר הרגשתי שמפה מתחילה הדרך להגשמת החלום . מעבר לכך שד"ר משולם היא רופאה מדהימה, , מקצועית ,… "

    לדר' משולם! הקוסמת המקסימה על עצם היותך על סבלנותך ואנושיותך והמקצועיות הבלתי מעורערת. שאי ברכה על פועלך. "

    רציתי רק לומר תודה, ולהביא את מלוא הערכתי לך, על היחס והטיפול המסור. על ביצוע ניתוחים בצורה מדויקת ומושלמת. על הנכונות תמיד לעזור ועל השלווה.… "

    ARCTICLES

    יכול לעניין אותך גם...