שגית משולם מומחית לניתוחי הגדלה והקטנת חזה

לפגישת יעוץ אישית:

    Treatment of tubular breast

    הטיפול בשד טובולרי (שד צינורי) ואסימטריה

    ניתוח להגדלת חזה אינו תמיד רק למטרת הגדלה קוסמטית. פעמים רבות הוא נועד לטפל גם בהתוויות רפואיות בהן יש צורך לשנות גם את צורת השד שהתפתח בצורה לא תקינה. שד טובולרי (צינורי) הוא מצב מולד בעל מספר דרגות חומרה. יש למצב מספר מאפיינים: חסר רקמתי המתחיל בקוטב התחתון של השד אך יכול להיות גם של השד כולו, קפל תת שדי גבוה מדי, עטרה גדולה ובולטת החוצה וכן כמעט תמיד קיימת דרגה כזו או אחרת של אסימטריה. תיקון השד הטובולרי והאסימטריה הנגזרת ממנו הוא ניתוח מורכב הדורש מיומנות גבוהה בסוג זה של ניתוחים.


    ניתוח שד טובולרי בדרך כולל שלושה מרכיבים:

    1. מרכיב ראשון הורדת הקפל התת שדי למקום הנכון לו על מנת שבסיס השד על פני בית החזה יהיה נמוך יותר. הורדת הקפל התת שדי דורשת שחרור של רצועות בחלקו התחתון של השד אשר מונעות מהשד את צורתו הטבעית בקוטב התחתון. הורדת הקפל התת שדי יכולה להעשות דרך חתך סביב העטרה או דרך חתך מתחת לשד.
    2. מרכיב שני הוא הכנסת שתל סיליקון. בדרך כלל יש צורך בגדלים שונים של שתלים לשני הצדדים בשל האסימטריה המלווה באופן תדיר את השד הטובולרי. המלצתי היא להוסיף שתל סיליקון לשני השדיים, גם לקטן וגם לגדול על מנת שתתקבל תוצאה סימטרית לטווח הארוך. כאשר מוכנס שתל סיליקון רק לצד הקטן, עם השנים השד הקטן נותר מלא ומורם ואילו השד הגדול מתרוקן והאסימטריה מוחמרת.

    המלצה נוספת שלי היא להכניס את שתל הסיליקון למישור תת שרירי בחלקו העליון של השד ולמישור תת שדי בחלקו התחתון של השד. למנח תת שרירי יתרונות רבים:

    • התוצאה טבעית ומחזיקה זמן רב יותר.
    • בדיקות הממוגרפיה יותר מדוייקות.
    • יש שכיחות נמוכה הרבה יותר של סיבוך הנקרא התכווצות קופסית, בהשוואה למנח תת שדי2

    3. מרכיב שלישי מתייחס לעטרה הבולטת ולצניחה של השד אם קיימת. לעיתים ניתן לתקן את העטרה הבולטת והצנוחה דרך חתך מסביבה. לעיתים, כאשר השד צנוח מאד יש צורך בהוספת חתך אורכי המתחיל בגבול התחתון של העטרה ויורד כלפי מטה בחלקו התחתון של השד. בשלב הזה יש מקום גם להסיר מעט רקמה מהשד הגדול ולהקטינו מעט.

    במצבים נדירים קיצוניים יש צורך להכניס מותחן רקמות לשד הקטן בשלב מקדים. לנפח את המותחן במרפאה ובניתוח שני, מספר חודשים לאחר מכן, להחליפו בשתל סיליקון. יחד עם זאת כיום ניתן לבצע כמעט את כל סוגי התיקונים בשד טובולרי בניתוח אחד ולרוב אין צורך בשני שלבים.

    מטופלות ממליצות

    גם אני התאהבתי בדר' שגית משולם! מסבירה בגובה העיניים בסבלנות רבה, רגישה מאוד ואפשר לדבר ולהתלבט איתה ב"שיח נשים" ומעל הכל, מקצוענית!!! ובעלת ידי…

    תודה רבה שהענקת לי פנים יפות יותר מאז הניתוח אני מרגישה צעירה יותר אנשים אשר יקרים לליבי נותנים לי מחמאות.. ושוב תודה לך, תודה גדולה…

    ברצוני לפרגן לד"ר שגית על המקצועיות ,האכפתיות ,ההקשבה לצרכיי. תמיד התקבלתי במאור פנים במרפאה ע"י סמדר המקסימה והחייכנית. וכמובן הפנים מדברות בעד עצמן!! השינוי משמעותי אבל..