שגית משולם מומחית לניתוחי הגדלה והקטנת חזה

לפגישת יעוץ אישית:

    PEELING

    פילינג

    איכות עור הפנים – הסבר בשלוש שכבות
    פיגמנטציה, קמטוטים, מראה עור עייף ופחות חלק- כל אלה מעידים על ירידה באיכות העור, בעקבות נזקי השמש, נזקי הסביבה או סימני הגיל. המענה לכך הוא חידוש העור בקרמים ביתיים או בפילינג שטחי, בינוני או עמוק.


    זהי את הטיפול המתאים לך – המדריך לטיפול בעור הפנים

    נשים רבות מגיעות אלי למרפאה לעבור טיפול בקמטים, לאחר שכבר נוצרו. כמובן שניתן לטפל בקמטים   אבל עדיף וחשוב יותר למנוע או לעכב את היווצרותם על ידי טיפול באיכות העור כולו, לשפר את המרקם שלו ולהחליק אותו בצורה הומוגנית.

    כדי להבין כיצד נעשה הטיפול באיכות העור שלנו ואיזה טיפול מתאים לך, הנה כמה מילים על השכבות המרכיבות את העור, כיצד הן נפגעות עם השנים והשפעת הסביבה ומה תראי כאשר הן נפגעות:

    העור בנוי שלוש שכבות:

    1. השכבה החיצונית של העור נקראת שכבת האפידרמיס. מדובר בשורות תאים המונחות אחת על השניה. עם השנים והחשיפה לשמש, לעישון וליתר נזקי הסביבה שכבות התאים של האפידרמיס הופכות להיות בלתי סדירות דבר המוביל לעור פחות חלק, עמום ואפרפר יותר בצבעו עם כתמי פיגמנטציה.
    2. השכבה השניה של העור היא שכבת הדרמיס. זו השכבה האחראית על גמישות העור. היא בנויה סיבים של רקמת חיבור, קולגן אלסטין וסיבים אחרים. שקועים בתוכה טפולות העור, זקיקי השיער ובלוטות החלב והזיעה. הדקקות של השכבה הזו גורמת לקמטים ולירידה באלסטיות של העור. כששכבה זו מדקקת תרגישי שהעור פחות גמיש מבעבר ומתחילים להתגלות קמטוטים על פניו.
    3. השכבה השלישית והתחתונה ביותר היא שכבת השומן התת עורי והיא השכבה המעניקה לפנים את הנפח. עם השנים קורים שני תהליכים לשומן התת עורי שלנו. הוא הופך דק יותר ולכן תרגישי שהפנים שלך מאבדות מנפחן. בנוסף השכבה הזו צונחת כלפי מטה עם השנים ומדגישה את החריץ שיורד מכנף האף לזוית הפה ובהמשך כשהשכבה העמוקה ממשיכה לצנוח כלפי המטה היא מטשטשת את קו הלסת ונותנת לו מראה פחות מוגדר

    על מנת לטפל באיכות העור אנו מטפלים בשתי השכבות החיצוניות של העור – אפידרמיס ודרמיס.

    קילוף השכבה הראשונה של העור, האפידרמיס, מאפשרת חשיפה של שכבות תאים צעירות יותר ויותר מסודרות המקנות לעור מראה יותר קורן, חלק ואחיד. הקילוף הזה יכול להעשות בדרגות חדירה שונות, כתלות בסוג החומר, ריכוזו ואופן הטיפול:

    מדובר בקרמים המכילים חומר הנקרא חומצה רטינואידית או רטין A. חומצה רטינואידית פועלת במספר דרכים על מנת לחדש את מראה העור. היא גורמת לקילוף עדין ויומיומי של השכבות הישנות של העור בשכבת האפידרמיס.

    בנוסף היא יודעת לעבות את השכבה השניה של העור, שכבת הדרמיס ובכך יודעת למנוע קמטוטים קטנים שמקורם בהדקקות הדרמיס. הקרמים מבוססי חומצה רטינואידים נמרחים בחודשי החורף בלבד כיון שהם גורמים לרגישות יתר של הפנים לשמש. יש להתייחס אליהם כקרם לילה ובבוקר למחרת יש לזכור למרוח קרם הגנה. הקרם יכול לגרום לאודם ולקילוף של העור. זו תופעה רצויה המעידה על הפעילות של החומר. יחד עם זאת עם הגירוי חזק מדי ניתן למרוח את הקרם לילה כן ולילה לא עד שהעור מתרגל ואז לחזור ולמרוח מדי לילה. חומרים נוספים לפילינג ביתי הם חומצות מסוג אלפה וביטא בריכוזים נמוכים (חומצה גליקולית, חומצה לקטית או חומצה סליצילית).

    הקרמים לשימוש ביתי הם שטחיים מאד וניתן למרוח אותם מדי יום. פעולת הקילוף שלהם היא איטית והדרגתית. קילוף מהסוג הזה הוא גם הקילוף המבוצע על ידי הקוסמטיקאיות.

    מקובל למרוח את הקרמים הללו גם כהכנת העור לטיפולי פילינג שונים, עמוקים יותר.

    פילינג שטחי המבוצע על ידי רופא, כירורג פלסטי או רופא עור

    מקלף את שכבות האפידרמיס השטחיות עד לשכבה העמוקה ביותר. הפילינג השטחי מעודד יצירה של תאים חדשים בשכבה השטחית, מוחק כתמי פיגמנטציה ומשפר את מראה הקמטים השטחיים על ידי עידוד יצירה של סיבי קולגן ואלסטין. העור מקבל מראה הדוק יותר ומרקם חלק יותר. אחרי ביצוע הפילינג השטחי העור יכול לספוג טוב יותר את קרם הלחות היומי.

    החומרים בשימוש בפילינג שטחי הם בד"כ חומצה גליקולית בריכוז 20-40% או חומצה טריכלורואצטית (TCA) בריכוז 10%.

    הטיפול נמשך מספר דקות וההחלמה היא מהירה, יום יומיים של מעט אודם וקילוף, בדומה לכוויית שמש קלה.

    פילינג בינוני

    מטפל בשכבות העור העמוקות יותר, הוא חודר את השכבה החיצונית (האפידרמיס) ומגיע גם לשכבה השניה (דרמיס). הוא מטפל טוב יותר בקמטים וצלקות.

    החומרים שבשימוש לפילינג בינוני הם חומצה טריכלורואצטית (TCA) בריכוזים של 20-40% וכן חומצה גליקולית בריכוזים 50-70%. פילינג מסוג זה דורש מיומנות גבוהה של הרופא שכן הוא עלול לגרום לכתמי פיגמנטציה ואפילו צלקת.

    משך ההחלמה מפילינג בינוני הוא כשבוע ימים. ביומיים הראשונים העור יהיה אדום, ביומיים לאחר מכן העור יהפוך כהה וביום החמישי יתחיל להתקלף. העור ישאר אדום כשבועיים לאחר הטיפול.

    אין לבצע פילינג בינוני באנשים כהים (עלול להשאיר כתמי פיגמנטציה), אנשים שיש להם זיהום הרפס פעיל, או נטיה לפיגמנטציה או לצלקות בולטות (קלואידיות). אנשים שיש להם רקע של הרפס בעברם צריכים לקבל טיפול מונע בכדורי זובירקס מספר ימים לפני הטיפול ומספר ימים אחריו. גם אנשים הנוטלים כדורי רואקוטן צריכים להמנע מטיפולי פילינג לפחות חצי שנה לאחר סיום הטיפול. כדי לקבל תוצאות יפות מבלי להסתכן אני ממליצה להתחיל תמיד בפילינג שטחי וזמן קצר לאחר מכן לבצע פילינג עמוק יותר.

    פילינג עמוק

    חודר לחלקה העמוק של השכבה השניה, הדרמיס. בדרך כלל מבוצע תוך שימוש בלייזר או בחומר כימי הנקרא פנול. פילינג עמוק מטפל בקמטים עמוקים אך הוא מסוכן יותר ויכול לגרום לתופעות של פיגמנטציה מוגברת (כתמים חומים) או פיגמנטציה מופחתת (כתמים לבנים) וכן לצלקות. על מנת לשמור על הבטיחות של המטופלות שלי אני משתמשת בפילינג עמוק בצורה מאד מוגבלת ומעדיפה לבצע שני טיפולי פילינג בינוני על פילינג עמוק.

    לפני הטיפול בפילינג בינוני או עמוק כדאי להכין את העור על ידי שימוש יומיומי בקרמים המבצעים קילוף עדין של העור ומכילים חומצה רטינואית או חומצות מסוג אלפה או ביטא. כן כדאי לשמור על העור רווי בלחות ולשמור עליו מפני השמש.

    לאחר הטיפול, יש צורך לשמור על לחות רבה של העור ולמרוח קרמים מספר פעמים ביום. בנוסף, יש להגן על העור מפני השמש (ככלל אני ממליצה לעבור טיפולי פילינג רק בחורף).
    השיפור במראה העור יראה רק לאחר כחודשיים. זהו משך הזמן הנדרש לתאים בעור לייצר סיבי קולגן ואלסטין חדשים.

    קיימים גם חומרי מילוי שמטרתם שיפור איכות העור. חומרים אלו מוזרקים בצורה רחבה ולא נקודתית לשכבה האמצעית (הדרמיס), מטרתם לעבות אותה וכן לעודד יצור סיבי קולגן בתוכה

    טיפול באמצעות מכשיר רפואי

    דרך נוספת לטפל בקמטים בשני השלישים התחתונים של הפנים היא להשתמש במכשיר רפואי טיקסל. הטיקסל שפועל על אנרגיית חום ויודע להדק את העור ולטפל בקמטוטים על פניו. שילוב של הטיקסל עם חומצה היאלרונית עדינה יכול לבנות ולשפר את מרקם העור בנשים שעדיין לא צריכות או לא מתאימות לטיפולי פילינג חזקים יותר.

    מטופלות ממליצות

    שגית הנפלאה! תודה! תודה על התמיכה המקצועית, האדיבה והסבלנית. השליחות כשאת מגיעה ממנה לטפל בבנאדם נגעה לליבי, ולכל מי שמכיר אותך. המקצועיות שלך ותשומת הלב… "

    שגית היקרה, תודה מקרב לב על הטיפול המסור, החיוך הרחב, האופטימיות שנטעת בי, הליווי הצמוד לכל אורך הדרך. שזה ממש לא מובן מאליו. אני רוצה… "

    ישר שהגעתי למרפאה והכרתי את ד"ר משולם וסמדר הרגשתי שמפה מתחילה הדרך להגשמת החלום . מעבר לכך שד"ר משולם היא רופאה מדהימה, , מקצועית ,… "

    לדר' משולם! הקוסמת המקסימה על עצם היותך על סבלנותך ואנושיותך והמקצועיות הבלתי מעורערת. שאי ברכה על פועלך. "

    רציתי רק לומר תודה, ולהביא את מלוא הערכתי לך, על היחס והטיפול המסור. על ביצוע ניתוחים בצורה מדויקת ומושלמת. על הנכונות תמיד לעזור ועל השלווה.… "

    ARCTICLES

    יכול לעניין אותך גם...