שגית משולם מומחית לניתוחי הגדלה והקטנת חזה

לפגישת יעוץ אישית:

    Breast asymmetry

    חזה לא סימטרי

    למרבית הנשים ישנם הבדלים בין שני השדיים בגודל, בצורה או במיקום הפטמה. בדרך כלל, ההבדלים הם מזעריים ולא מהווים בעיה. יחד עם זאת הבדלים משמעותיים בין הצדדים יכולים להביא למצוקה נפשית קשה. ניתוח תיקון חזה לא סימטרי יביא לאיזון בין הצדדים וישפר את דימוי הגוף והבטחון העצמי שלך.


    טרם טיפול בחזה לא סימטרי

    הטיפול בחזה לא סימטרי נעשה בדרך כלל עם סיום גיל ההתבגרות והשד לא צפוי להמשיך להתפתח ולגדול. כל מקרה של חזה לא סימטרי הוא יחודי. לעיתים הגורם העיקרי למצב של אסימטריה בחזה הוא התפתחות לא מספקת של שד אחד ולעיתים הגורם העיקרי הוא דווקא גדילה והתפתחות מוגזמת של שד אחד. פעמים רבות יש צורך לטפל בשני השדיים, להגדיל את האחד ולהקטין או להרים את השני. המטרה הסופית היא להגיע לשני הצדדים זהים ככל האפשר בגודל ובצורה.

    ביעוץ הראשוני עם דר' משולם- דרזון תשאלי לגבי מצב בריאותך ומחלות במשפחה. לאחר שתבדקי תאובחן הבעיה היחודית לך, האם הבעיה היא מבודדת לשדיים או שקיימת בעיה נרחבת יותר של בית החזה כולו, האם מדובר בצד אחד לא מפותח או בצד שני שמפותח יתר על המידה, תגובש התכנית הטיפולית ויוסברו לך פרטי הניתוח, צורת החתך, הגודל והצורה הצפויים וסיבוכים אפשריים. תנתן מלוא תשומת הלב לרצונותייך ולשאלותיך.

    לעיתים לפני הניתוח יש צורך בביצוע בדיקת הדמיה מיוחדת של בית החזה כדי לשלול בעיה התפתחותית של העצמות או השריר.

    לפני הניתוח לתיקון חזה לא סימטרי, תתבקשי לרכוש חזיית ספורט הנרכסת מקדימה, ללא ברזלים או ריפוד במידה הצפויה ולהביאה עימך ביום הניתוח.

    ניתוח תיקון חזה לא סימטרי

    הניתוח יכול לכלול הגדלה של הצד האחד והקטנה או הרמה של הצד האחר, הגדלה של שני הצדדים אך בכל צד שתל בגודל וצורה מעט שונים, או טיפול רק בשד אחד ע"מ להביאו לגודל ולצורה זהים ככל האפשר לצד השני.

    במקרים מסויימים בנוסף לחזה לא סימטרי, יש לשד מראה צינורי, עם בסיס צר ועטרה רחבה. מצב זה נקרא שדיים טובולרים, יש לו מאפיינים מיוחדים וגם הוא בר תיקון. חשוב לזכור שמטרת הניתוח היא לקדם את הסימטריה בין הצדדים ככל הניתן אך כיון שכל צד עובר בדרך כלל פרוצדורה שונה, הם לעולם לא יהיו זהים זה לזה. גם תהליך ההתבגרות עם השנים בדרך כלל ישפיע על כל צד בצורה אחרת. הצד שהיה גדול יותר טרם הניתוח בדרך כלל נוטה להתבגר מהר יותר עם השנים בהשוואה לשד שהיה קטן יותר.

    ההחלמה לאחר הניתוח

    ניתוח לתיקון אסימטריה נפוץ יותר בבנות צעירות, אפילו לפני גיל צבא אך ישנן גם נשים שמחליטות בגיל מבוגר יותר לטפל באסימטריה שהפריעה להן במשך השנים. חוויית הכאב וההחלמה היא שונה כתלות בגיל המטופלת וכתלות בסוג הניתוח המדוייק שעברה. ניתוח אסימטריה המערב הגדלה עם שתלי סיליקון הוא בדרך כלל יותר כואב מניתוח המערב הרמה או הקטנה של החזה ללא שימוש בשתלים.

    משככי כאבים  יסייעו לך להתמודד עם הכאב וחוסר הנוחות בימים הראשונים לאחר הניתוח.  בדרך כלל אין צורך באשפוז ללילה והשגחה של ארבע שעות מספיקה.

    יש להשאר עם חזיית הספורט שהותאמה לך אחרי הניתוח למשך ששה שבועות, ביום ובלילה ולהוריד אותה רק בזמן המקלחת.

    המקלחת מתבצעת על גבי הפלסטרים המיוחדים מבלי להורידם והתפרים הם נספגים כך שאין צורך להוציאם.

    בחודש הראשון מומלץ שלא לבצע פעילות גופנית או הרמת משאות כבדים. יחד עם זאת, פעילות יומיומית רגילה הכוללת הליכה והזזת הידיים אפשרית ואף מומלצת.

    צורתו הסופית של השד מתקבלת מספר חודשים לאחר הניתוח. רק אז מתייצבת ומתקבעת הצורה הרצויה והצלקות מטשטשות.

    סיכונים

    סיבוכים אינם שכיחים בניתוחים לתיקון חזה לא סימטרי. יחד עם זאת כל ניתוח נושא עימו סיכון מסויים ומפה החשיבות הגדולה בבחירת מנתח עם ידע ונסיון בניתוחי שדיים.

    הסיבוכים האפשריים לאחר ניתוח תיקון חזה לא סימטרי

    • דימום יתר שיכול להביא לנפיחות וכאב ולצורך להכנס שוב לחדר הניתוח על מנת לצרוב את כלי הדם שדימם.
    • זיהום שעשוי לדרוש טיפול באנטיביוטיקה דרך הוריד.
    • רגישות יתר או רגישות פחותה של הפטמות.
    • תחושה ירודה באיזור החתך. תופעה שבד"כ חולפת עם הזמן, אך יכולה בנשים מסויימות להשאר.
    • צורך בניתוח נוסף- לעיתים תיקון אסימטריה צריך להתבצע בשני שלבים.
    • אם בוצעה הגדלת שדיים תתכן התכווצות קופסית- מצב שבו המעטפת שסביב השתל מתחילה להתקשות, דבר שיכול לתת לשד מראה נוקשה.
    • צלקות בולטות או החלמה איטית יותר של איזור מסויים בצלקת.

     

    מטופלות ממליצות

    שגית הנפלאה! תודה! תודה על התמיכה המקצועית, האדיבה והסבלנית. השליחות כשאת מגיעה ממנה לטפל בבנאדם נגעה לליבי, ולכל מי שמכיר אותך. המקצועיות שלך ותשומת הלב… "

    שגית היקרה, תודה מקרב לב על הטיפול המסור, החיוך הרחב, האופטימיות שנטעת בי, הליווי הצמוד לכל אורך הדרך. שזה ממש לא מובן מאליו. אני רוצה… "

    ישר שהגעתי למרפאה והכרתי את ד"ר משולם וסמדר הרגשתי שמפה מתחילה הדרך להגשמת החלום . מעבר לכך שד"ר משולם היא רופאה מדהימה, , מקצועית ,… "

    לדר' משולם! הקוסמת המקסימה על עצם היותך על סבלנותך ואנושיותך והמקצועיות הבלתי מעורערת. שאי ברכה על פועלך. "

    רציתי רק לומר תודה, ולהביא את מלוא הערכתי לך, על היחס והטיפול המסור. על ביצוע ניתוחים בצורה מדויקת ומושלמת. על הנכונות תמיד לעזור ועל השלווה.… "

    ARCTICLES

    יכול לעניין אותך גם...